Home > Mutfak İşleri > SanalMutfak’da 1 Gün…

SanalMutfak’da 1 Gün…

Hayatımdaki 36 yılı geride bırakırken, mutfaktaki 28. yılıma adım attım en sonunda. Mutfakta çalışırken hep kullanmak istediğim aksesuar ve kıyafetler de bu yıl doğum günümde hediye olarak geliverdi. Hani derler ya “başka bir şey dilesem olurmuş” aynen öyle oldu. Ama iyi ki bunu dilemişim yine de.

Mutfakta farklı tarifleri her zaman denemeyi sevmişimdir. Tabi aynı zamanda kendi tariflerimi üretmek aslında en büyük hobim. Hazır bir tarif bulsam bile üzerinde çalışıp daha iyi bir hale getirmeyi seviyorum. Anlayacağınız bir yemeği pişirip de tarifi işte budur demek için bir hayli zaman harcamak gerekiyor kendi adıma. Ama doğrusunu itiraf etmek gerekirse bana göre işin tadı böyle çıkıyor.

Neyse. Doğum günümde gelen hediyelerimi kuşanıp, girdim mutfağa. Yeni tarifler için yine. Çok uzun zamandır yapmadığım ve sunumunu da kendim icat ettiğim “Kırmızı Pancar Humusu” tarifimi güncelledim bu kez. Ölçülerini de kaşıkla, bardakla; yani evdeki mevcut ölçü aletleriyle vermeye ısrarla devam ediyorum. Hepimiz rahatlıkla hazırlayabilelim diye.

Malzemeler :

1 Adet Orta Boy Kırmızı Pancar

6 Yemek Kaşığı Tahin

3 Diş Sarmısak

1/2 Limon Suyu

2 Çay Kaşığı Kimyon

1 Çay Kaşığı Tuz

Süslemek İçin :

1/2 Greyfurt

1 Adet Kornişon Turşu

2 Yemek Kaşığı Zeytin Yağı

2 Adet Ceviz İçi

Hazırlanışı :

Pancarımızı derin bir tencerede 45 dk kadar haşlıyoruz ve kabuklarını soyup küp küp doğruyoruz. Sarmısaklarımızı dövüyoruz. Tüm malzemelerimizi mutfak robotuna koyarak iyice çekiyoruz.

Greyfurtumuzun içini alıyoruz. Humusumuzu içine yerleştirerek ortasında çok küçük küpler halinde doğradığımız turşumuzu koyuyoruz. Zeytin yağı gezdirip cevizlerimiz ile süslüyoruz.

Afiyet olsun.

Güzel hediyelerim için tekrar teşekkürler 😉

Mert Eren

Categories: Mutfak İşleri
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

