Home > Mutfak İşleri > Carte d’Or ile Chef’Inn’de

Carte d’Or ile Chef’Inn’de

Hafta içi Algida‘dan Carte d’Or‘un marka müdürü Sn. Nihan Kayı’dan gelen bir mail beni oldukça heyecanlandırmıştı. Algida‘nın ajanslarından Excel ile birlikte organize edilen çok güzel bir etkinliğe davet edildiğimi öğrendim. Üstelik bu etkinlikte yemek fotoğrafı çekimi ile ilgili hem eğitim alacaktım hem de daha önce üzerinde fazla çalışmadığım dondurma konusunda yeni bilgiler ve tarifler öğrenecektim.

Organizasyonun ev sahibi Unilever Foodsolutions’un Mutfağı Chef’Inn‘de bir çok blog yazarı ile tanışıp kaynaştık, sohbet ederek bol bol bilgi alışverişinde bulunduk. Etkinlik öncesi mutfakta bize yeni hünerler anlatacak Şefimiz Uğur Volkan Uysal ve fotoğraf eğitimimizi alacağımız fotoğraf sanatçısı Muhittin Tüylüce ile tanıştık.

Kısa bir tanıtım sunumundan sonra Sn. Muhittin Tüylüce bize yemek fotoğrafı çekmenin inceliklerini ve püf noktalarını anlattı. Umuyorum ki aldığım bu bilgiler ile yeni yemek fotoğraflarım bundan sonra çok daha güzel ve iştah açıcı olacaktır.

Önlüklerimizi giyip aşçı şapkalarımızı taktıktan sonra şefimiz bize mutfaktaki püf noktalarından bahsetti. Kızarmış dondurmanın seri imalatını nasıl yapacağımızı da uygulamalı olarak öğrenmiş olduk. Ardından bizim yapacağımız tariflere geldi sıra. Kapalı zarflardan kura usulü çektiğimiz tarifleri hazırlayacak ve ardından süsleyecektik. Güzel bir tesadüf ile bana içinde yaban mersini olan bir malzeme listesi denk geldi. Çok sevdiğim ve sürekli buzluğumda bulunan bir meyve yaban mersini. Yaban mersinli tart ise benim için çok özel bir tatlı.

Malzeme listemizin yanında hiç bir ölçü ya da tarif yoktu tabi. Bu listeden neler yapabileceğimizi küçük yardımlar alarak keşfetmemiz gerekiyordu. Malzemelerimi gözden geçirdiğimde “Yaban Mersinli Smoothie” yapmam gerektiğini anladım ve işe koyuldum. Önce malzemeri ve servis araçlarımızı toparladık ve mutfaktaki bize ayrılan yerlerimize geçtik. Herkes bir anda tarifine odaklandı ve hazırlamaya başladı.

Tarifini hazırlayanlar, Muhittin Bey’in usta fotoğrafçılığına emanet ediyordu işin görselliğini. Kurulan küçük stüdyoda, hazırlanan tüm lezzetler bir bir fotoğraflandı ustanın ellerinde. Hazırladığımız lezzet ile bir de hatıra fotoğrafı çektirmeyi de ihmal etmedik tabi.

Günün sonunda yorgunluğumuzu farkettik. Carte d’Or‘un yeni dondurmalı pastası ile o tatlı yorgunluğu atarken, sohbetlerimiz yeniden koyulaştı. Tekrar bir araya gelebilme dileklerimizle vedalaştık.

Her zaman keşke diye bitiyor bu yazılar. Keşke hiç bitmeseydi demek istiyorum her seferinde. Yine de dondurmalı tarifler ve daha güzel fotoğraflar ile yeni yazılarımı yazmak için sabırsızlanıyorum bir yandan da.

Categories: Mutfak İşleri
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

